გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი - ნესტან კვანჭიანი
საკონტაქტო ინფორმაცია - nestankvanchiani@gmail.com
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი საფეხური/ V კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 20 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: ფაილების სისტემა და მასთან დაკავშირებული მოქმედებები:
ფაილი და საქაღალდე
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე აცნობიერებს ინფორმაციის შენახვას,
დამუშავებას, გადაცემას, ფაილისა და საქაღალდეების ცნებების გააზრებას,
ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას, მის ეფექტიანად
გამოყენებას, ფაილებს აჯგუფებს საქაღალდეებად, საქაღალდეებს კი ქვესაქაღალდეებად.
არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს; ლოგიკურად ალაგებს ფაილებსა და
საქაღალდეებს მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები/ ეროვნული სასწავლო გეგმით
განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ სტანდარტი:
განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ სტანდარტი:
ის ტექნ. V.4: მოსწავლეს შუძლია ციფრული საშუალებების ეფექტიანად გამოყენება
ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს
ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეებმა იციან გრაფიკული ფაილების შექმნა და ტექსტურ
რედაქტორში მუშაობა, ტექსტის შენახვა („“, „“); და
ინტერნეტიდან გრაფიკული და ტექსტური ფაილების მოძიება-გადმოწერა-შენახვა.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
/მეთოდები |
კლასის ორგანი
ზების ფორმა/ფორმები |
სასწავლო
რესურსები |
დრო (წთ)
| |
1
|
საქაღალდისა და ფაილის
ცნების გააზრება |
ცოცხალი საქაღალდე - სხვადასხვა
დოკუმენტების დახარისხება |
ინდივიდუალური
|
საქაღალდე -
სხვადასხვა ტიპის ფაილებით |
5 წუთი
| |
2
|
ახალი მასალის ა
ხსნა - მოდელირება |
მინი ლექცია
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი,
პროექტორი |
17 წუთი
| |
3
|
ახსნილი
მასალის განმტკიცების მიზნით დავალების შესრულება კლასში |
დავალება #1
|
პრაქტიკული სამუშაო:
სხვადასხვა ტიპის ფაილების საქაღალდეებში დალაგება |
ჯგუფური
|
კომპიუტერები,
ბუკები |
11 წუთი
|
დავალება #2
|
პრაქტიკული სამუშაო:საქაღალდე -
,,მეხუთე კლასი“ |
ჯგუფური
|
კომპიუტერები,
ბუკები |
7 წუთი
| ||
4
|
შეფასება - შეჯამება
|
შეფასების რუბრიკა, განმავითარებელი
და განმსაზღვრელი შეფასება |
მთელი კლასი
|
5 წუთი
|
სასწავლო მასალა და რესურსი: თაბახის ფურცლები, სხვადასხვა ფერის ბარათები,
8 კომპიუტერი და რამოდენიმე ბუკი, პროექტორი, დაფა, მეხუთე კლასის - ინფორმაციული და
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წიგნი - ავტორი: ნანა ჯამასპიშვილი, ასევე დამატებითი
ლიტერატურა - საინფომაციო ტექქნოლოგიების საფუძვლები - ავტორი: ჯემალ გოჯიაშვილი.
8 კომპიუტერი და რამოდენიმე ბუკი, პროექტორი, დაფა, მეხუთე კლასის - ინფორმაციული და
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წიგნი - ავტორი: ნანა ჯამასპიშვილი, ასევე დამატებითი
ლიტერატურა - საინფომაციო ტექქნოლოგიების საფუძვლები - ავტორი: ჯემალ გოჯიაშვილი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- აცნობიერებს ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას (მაგალითად:
- ფაილი, საქაღალდე) და ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას (მაგალითად: ფაილებს
- აჯგუფებს საქაღალდეებში, საქაღალდეებს აჯგუფებს ქვესაქაღალდეებად); გააზრებულად
- არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს;
- ახდენს ფაილებისა და საქაღალდეების ლოგიკურ ორგანიზებას მონაცემთა ეფექტიანად
- შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
- განასხვავებს ფაილების ტიპებს (ტექსტური, გრაფიკული, აუდიო, ვიდეო) და აცნობიერებს
- ამ ტიპების შესაბამისი ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის არსებობას;
შეფასება: მოსწავლეთა ნამუშევრები შეფასდება წინასწარ შემუშავებული რუბრიკის საშუალებით.
რუბრიკის კომპონენტებია: (იხილეთ დანართი #1)
რუბრიკის კომპონენტებია: (იხილეთ დანართი #1)
- ფაილის შექმნა
- საქაღალდის შექმნა
- ფაილების გადატანა და ორგანიზება
შეფასების რუბლიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
||||
საქაღალდე
|
მოსწავლე ვერ ქმნის საქაღალდეს
|
საქაღალდის შესაქმნელად სჭირდება დახმარება
|
ქმნის საქაღალდეს
|
ქმნის, ინახავს და უცვლის საქაღალდეს სახელს
|
(0 ქულა)
|
(1.5 ქულა)
|
(2,5 ქულა)
|
(3,5 ქულა)
|
|
ფაილი
|
ვერ ქმნის ფაილს
|
ფაილის შესაქმნელად ესაჭიროება დახმარება
|
ქმნის ფაილს
|
ქმნის ინახავს და უცვლის ფაილს სახელს
|
(0 ქულა)
|
(1 ქულა)
|
(2 ქულა)
|
(3 ქულა)
|
|
ფაილების გადატანა სხვადასხვა საქაღალდეში
|
არ შეუძლია ფაილის გადატანა საქაღალდიდან საქაღალდეში
|
ფაილის საქაღალდიდან საქაღალდეში
გადასატანად ესაჭიროება დახმარება
|
შეუძლია ფაილის დამოუკიდებლად გადატანა საქაღალდიდან საქაღალდეში
|
გადააქვს ფაილი საქაღალდიდან საქაღალდეში სხვადასხვა მეთოდით
|
(0 ქულა)
|
(1,5ქულა)
|
(2.5 ქულა)
|
(3,5 ქულა)
|
ხელმოწერა
თარიღი
Комментарии
Отправить комментарий