გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი - ნესტან კვანჭიანი
საკონტაქტო ინფორმაცია - nestankvanchiani@gmail.com
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი საფეხური/ V კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 20 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: ფაილების სისტემა და მასთან დაკავშირებული მოქმედებები:
ფაილი და საქაღალდე
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე აცნობიერებს ინფორმაციის შენახვას,
დამუშავებას, გადაცემას, ფაილისა და საქაღალდეების ცნებების გააზრებას,
ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას, მის ეფექტიანად
გამოყენებას, ფაილებს აჯგუფებს საქაღალდეებად, საქაღალდეებს კი ქვესაქაღალდეებად.
არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს; ლოგიკურად ალაგებს ფაილებსა და
საქაღალდეებს  მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები/ ეროვნული სასწავლო გეგმით
განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ სტანდარტი:
ის ტექნ. V.4: მოსწავლეს შუძლია ციფრული საშუალებების ეფექტიანად გამოყენება
ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს  
წინასწარი ცოდნა: მოსწავლეებმა იციან გრაფიკული ფაილების შექმნა და ტექსტურ
რედაქტორში მუშაობა, ტექსტის შენახვა („https://lh6.googleusercontent.com/bN4olp-wfCMdjk-JKoaN_G--s4JC_jHm_M3ZrQeqwVNZGgV341kTTn2PoojfPY8WjxBkoBYWrc4TEecEn5h_nDKgq-rkWdWRSq9I7XvFD03_auFSgUu2mFixx4b3DhaPDHH6Vbr07dBNuU5eqw“, „https://lh3.googleusercontent.com/8n-wIu1uphgpYlrRwbztRikYngEV4qqtBkiT2GRAjP5IJJvkLC-kaD15rOs0gB0hQefCTRJ__4tjsHTl1nlEIueiVHMee2k2f4uMKTPR8km1nc2nyiUNAqPcMN4sywIK0jPURkWeYuDAVdefKw“); და
ინტერნეტიდან გრაფიკული და ტექსტური ფაილების მოძიება-გადმოწერა-შენახვა.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
/მეთოდები
კლასის ორგანი
ზების
ფორმა/ფორმები
სასწავლო
რესურსები
დრო (წთ)

1

საქაღალდისა და ფაილის
ცნების გააზრება
ცოცხალი  საქაღალდე - სხვადასხვა
დოკუმენტების დახარისხება
ინდივიდუალური
საქაღალდე -  
სხვადასხვა
ტიპის ფაილებით
5 წუთი
2


ახალი მასალის ა
ხსნა - მოდელირება
მინი ლექცია
მთელი კლასი
კომპიუტერი,
პროექტორი
17 წუთი
3


ახსნილი
მასალის
განმტკიცების
მიზნით
დავალების
შესრულება
კლასში
დავალება #1
პრაქტიკული სამუშაო:
სხვადასხვა ტიპის ფაილების
საქაღალდეებში დალაგება
ჯგუფური
კომპიუტერები,
ბუკები
11 წუთი
დავალება #2
პრაქტიკული სამუშაო:საქაღალდე -
,,მეხუთე კლასი“
ჯგუფური
კომპიუტერები,
ბუკები
7 წუთი
4


შეფასება - შეჯამება
შეფასების რუბრიკა, განმავითარებელი
და განმსაზღვრელი
შეფასება
მთელი კლასი

5 წუთი


სასწავლო მასალა და რესურსი: თაბახის ფურცლები, სხვადასხვა ფერის ბარათები,
8 კომპიუტერი და რამოდენიმე ბუკი, პროექტორი, დაფა, მეხუთე კლასის - ინფორმაციული და
საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების წიგნი - ავტორი: ნანა ჯამასპიშვილი, ასევე დამატებითი
ლიტერატურა - საინფომაციო ტექქნოლოგიების საფუძვლები - ავტორი: ჯემალ გოჯიაშვილი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • აცნობიერებს ციფრულ მოწყობილობაში მონაცემთა შენახვის იერარქიას (მაგალითად:
  • ფაილი, საქაღალდე) და ეფექტიანად იყენებს ამ სტრუქტურას (მაგალითად: ფაილებს
  • აჯგუფებს საქაღალდეებში, საქაღალდეებს აჯგუფებს ქვესაქაღალდეებად); გააზრებულად
  • არქმევს სახელწოდებებს სტრუქტურის ელემენტებს;
  • ახდენს ფაილებისა და საქაღალდეების ლოგიკურ ორგანიზებას მონაცემთა ეფექტიანად
  • შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
  • განასხვავებს ფაილების ტიპებს (ტექსტური, გრაფიკული, აუდიო, ვიდეო)  და აცნობიერებს
  • ამ ტიპების შესაბამისი ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის არსებობას;


შეფასება: მოსწავლეთა ნამუშევრები შეფასდება წინასწარ შემუშავებული რუბრიკის საშუალებით.
რუბრიკის კომპონენტებია: (იხილეთ დანართი #1)

  1. ფაილის შექმნა
  2. საქაღალდის შექმნა
  3. ფაილების გადატანა და ორგანიზება

შეფასების რუბლიკა



შეფასების კრიტერიუმები      
საქაღალდე
მოსწავლე ვერ ქმნის საქაღალდეს
საქაღალდის შესაქმნელად სჭირდება დახმარება
ქმნის საქაღალდეს
ქმნის, ინახავს და უცვლის საქაღალდეს სახელს
 (0 ქულა)
(1.5 ქულა)
 (2,5 ქულა)
(3,5 ქულა)
ფაილი
ვერ ქმნის ფაილს
ფაილის შესაქმნელად ესაჭიროება დახმარება
ქმნის ფაილს
ქმნის ინახავს და უცვლის ფაილს სახელს
(0 ქულა)
(1 ქულა)
(2 ქულა)
(3 ქულა)
ფაილების გადატანა სხვადასხვა საქაღალდეში
არ შეუძლია ფაილის გადატანა საქაღალდიდან საქაღალდეში
ფაილის საქაღალდიდან საქაღალდეში
გადასატანად ესაჭიროება დახმარება
შეუძლია ფაილის დამოუკიდებლად გადატანა საქაღალდიდან საქაღალდეში
გადააქვს ფაილი საქაღალდიდან საქაღალდეში სხვადასხვა მეთოდით
(0 ქულა)
(1,5ქულა)
(2.5 ქულა)
(3,5 ქულა)

ხელმოწერა

თარიღი

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

მე-5 დღე